Say no to Israel

Say no to Israel
Say Yes to Plaestine

Thursday, September 20, 2012

Mereka Hina Nabi . Lagi dan lagi. Kita?

Orang Kafir di Amerika dan Perancis sekali lagi menghina nabi kita yang mulia. Persoalannya bukan kita marah atau tidak. Persoalannya kenapa ia berlaku dengan mudah dan heboh.

Inilah fenomena penghinaan berganda kita dibunuh, didera, didiskriminasi dan nabi kita juga di hina. Inilah keadaan Makkah. Keadaan awal awal Islam. Apakah kita ini bertindak sama seperti generasi awal Islam lakukan?

Kita ini ada harta, ada suara, ada negara, ada kuasa dan ada al Quran yang sempurna bersama sunnah mulia.   Tetapi kita di mana kita. Kita masih di takah lama. Kita tinggal tali penyatuan, kita londeh pusaka warisan. Akhlak kita hancur ibadah kita luntur aqidah kita kabur. Di mana kristian yang takut dalam perang dengan ayubi, di mana yahudi yang menikus di kota khaibar. Tidak ada lagi yang ada kini queen elizabeth dan juga presiden barrack Obama.

Di mana Abu Bakar as Siddiq yang membebaskan Bilal ibnu Rabah? Di mana Ruqayyah yang menyapu tanah dari kepala baginda Rasulullah? Yang ada gadis gadis sekolah yang berjoget Gangnam style. Yang tinggal mat rempit yang meragut.

Kita terkesima bila pemuda arab bakar kedutaan Amerika di negara mereka kita pun berarak ke kedutaan sama. Nah kita terus perhati dan perhati. Kita kemudian berkelahi ada yang kata tak payah demo dulu nabi kena hina pun sahabat tak berdemo. Ada yang kata kalau bacul jangan keluar berdemo duduk diam diam sudah jangan pula kritik orang yang cinta nabi. Ada pula yang kata demo ramai solat subuh kering..

Kata-kata ini benar jika kita menuding pada hidung kita tetapi tersasar bila kita suluh punggung orang lain. Marilah kita kembali kepada kecintaan nabi yang sebenar-benarnya iaitu membina semula ummah dan menegakkan kalimah islamiyah. Tidak lain dan tidak bukan tarbiyah diri dan amalakan dakwah. Jom ubah hala tuju Ummah mari robohkan berhala hiburan dan bina jalan ketaqwaan/

No comments: