Say no to Israel

Say no to Israel
Say Yes to Plaestine

Wednesday, July 27, 2011

PMku tak suka Kuning, Rakyatnya sedang jatuh cinta dengan kuning.

Bila org kata jangan itulah yang seronok sangat. Itulah perangai orang bawahan, tidak kiralah anak, staf, cucu, pelajar, adik ataupun rakyat.

Bila kita mengaku jadi orang atasan kita kenalah bertindak sebagai orang atasan. Jangan dibebalkan kepala atau disenakkan hati memang kita akan pertahankan ego dan berlakulah persengketaan. Selalu manusia akan salahkan yang di bawah kononnya orang bawahan ini sedikit sembab dan lembab. Tapi apa kebijakan orang atasan kalau sekadar mempertahankan ego?

Kalau ibu kata jangan pakai baju baru anak memanglah masih geram tak dapat pakai sebab baju itu baharu. Kalau cikgu kata jangan pakai pen merah murid memanglah suka yang merah itu sebab ianya cantik. Jika abang kata jangan naik motor abang memanglah adik teringin sangat nak naik motor abang yang power.

Masalahnya bila PM kata jangan pakai baju kuning... apasal tak boleh? kenapa plak salah pakai baju kuning? sejak bila kuning ini jadi warna dosa? Sami kena tukar kaler rasmilah? Habis kaler kat bendera kita tuh buat apa ? nak tukar? Ini kira menghina warna kebangsaan. ha, sudah. PM menghina warna kebangsaan?

Celik la sikit hati tuh. kot-kot PM pernah kena demam kuning. Demam kuning ni bahaya dengan warna kuning. Kalau PM dah demam kan kita kena tukar yang baru? Susah juga nak cari PM yang pandai jaga duit rakyat ni. Sapa nak jaga duit rakyat lepas ni?

Dahlah pakailah baju warna lain. Sian PM. Ke kamu ni dah tak suka PM ni wujud kat dunia ni?

No comments: