Say no to Israel

Say no to Israel
Say Yes to Plaestine

Wednesday, September 22, 2010

Palestina bukan lagi sekadar perjuangan agama.


Walaupun bumi berdarah Palestina menempatkan al Quds yang merupakan tempat suci 3 agama langit yang paling berpengaruh di dunia. Tetapi isu di sana bukan lagi sekadar isu 3 agam ini. Ia telah kembali menjadi isu dunia. Atau isu antarabangsa. Walaupun usaha banyak pihak menyembunyikan permasalahan sebenar berkenaan apa yang berlaku namun Kuasa Allah isu ini tersebar terus dan tidak ditinggalkan.

Inilah hadiah yang termahal yang dibayar oleh para Syuhada' kepada ummat manusia seluruhnya. Mereka membeli kelangsungan khabar dan cerita ini dengan nyawa dan darah mereka agar manusia tidak terlupa atau alpa dari kekejaman yang paling dahsyat dalam sejarah kemanusiaan. Isu ini merupakan isu yang mulia dan antarabangsa.

Sekiranya sebelum ini dunia berpecah kepada banyak dalam isu ini dunia berada dalam 2 kelompok sahaja. Menentang kekejaman atau membela kekejaman. Kini isu kekejaman Israel dan sekutunya semakin luas tersebar. Dunia kemanusiaan hari ini dicabar oleh Israel dalam serangan mereka ke atas sukarelawan kemanusiaan. Seolah-olah mereka berkata bersama kami atau dibunuh.

Apakah keupayaan dunia selumpuh ini? Apakah benar ekonomi dunia dipegang yahudi? Apakah ekonomi atas kertas yang menyekat kita untuk mara? Ingat sekiranya semua jawapan pada soalan kita adalah "ya" maka benarlah Manusia sedang dijadikan hamba tanpa belenggu kepada bangsa Yahudi.

Kegergasian Amerika sedang mengerdil. Sekarang masa yang sesuai untuk semua kerajaan dunia ingkar dari usahasama zalim dengan sekutu akrab Zionis. Masanya untuk kembali kepada perjuangan sebenar. Masa untuk membebaskan dunia dari cengkaman kuasa ketamakan.

Selagi ada perjuangan untuk bumi yang menampung al Quds. Selagi itulah ada keberkatan dalam dunia ini.

No comments: