Say no to Israel

Say no to Israel
Say Yes to Plaestine

Monday, August 22, 2011

jom berubah

Saya pernah diperi tahu, Turki takkan boleh kalahkan Israel, Iran lagilah mustahil, Syria dah jelas takkan mampu, Sudan memang jauh, Saudi tidak pernah serius, Mesir yang barupun takkan sanggup.

Lalu saya meneka mungkin kita semua akan mengusir Yahudi dari tanah suci sekiranya kita bersatu. Tetapi saudara itu menegaskan itupun adalah tak mungkin. Saya bertanya habis apakah hanya HAMAS yang mampu? memandangkan dia orang HAMAS. Dia kata nauzubillah untuk dia beriktikad begitu, hanya ALlahlah yang akan membebaskan tanah sucinya.

Saya melopong. Mereka bekerja siang dan malam untuk membebaskan tanah itu dari bangsa yang memusuhi Allah. Tetapi sedetikpun akidah mereka pada kuasa Allah tidak terjejas.

Apatah lagi kita yang memang tidak buat apapun dan tidak korbankan apapun untuk mengusir kezaliman dari tanah air kita. Apakah kita rasakan kita yang akan meruntuhkan kezaliman ini? Nauzubillah dari perkiraan sebegitu.

Mungkin ada yang bertanya untuk apa usaha kita semua? Inilah yang dinamakan oleh Said Nursiy doa dengan lisan al Hal. Iaitu bahagian kedua bagi doa. Doa dengan tindakan. Selepas doa dengan lisan. jangan lupa pula setiap amalan kita ke arah kebaikan itu ada pahala dan merupakan pelaburan yang Allah simpan di akhirat.

Allah tidak bertanya nanti apa hasil kerja kita, Allah bertanya apa kerja kita... Jom bekerja dan berdoa.

No comments: