Say no to Israel

Say no to Israel
Say Yes to Plaestine

Sunday, July 13, 2008

Islam dan Dunia hari ini.


Sementelah kehilangan empayar Islam sejak 1924M dunia bergerak bukan lagi bawah pengaruh paksi Islam. Blok antarabangsa tidak lagi terpisah dengan pecahan besar. Blok dunia merekah kepada beraneka blok. Rekahan ini berlaku selaras dengan perancangan yahudi. Rekahan yang sudah lebih dari banyak ini belum memuaskan nafsu menganjurkan perpecahan di kalangan pemikir pemikir zionis. Zionis yang merancang siri peperangan dunia telah menjerumuskan empayar Islam.


Kejayaan mereka melenyapkan khalifah Uthmaniyah adalah dendam yang baru bermula. Mereka bukan sahaja mendendami Islam tetapi mereka membenci kemanusiaan. Meragut nyawa bagi mereka sekadar merobohkan sarang anai-anai. Lihat apa yang mereka lakukan dalam isu nazi hanya untuk mendapatkan holocaust. kemudian berlaku lagi di WTC untuk melesenkan peperangan terrorist yang kejam. Ini belum dikira apa yang mereka lakukan pada bangsa Afrika. Sampai kini Afrika diletakkan dalam zon penindasan. Chad ditipu secara jelas sampai kini yahudi yahudi di perancis menyedut uranium Chad secara percuma. Kita nak minum air kosong pun kena bayar.


Perpecahan dunia dipelbagaikan. Kemudian dengan ketamakan kuasa mereka mewartakan pemerintahan globalisasi. Semua ini adalah berpunca dari kehilangan pemerintahan Islam. Yahudi adalah syaitan dari kalangan manusia. Islamlah yang akan menghapuskan kezaliman mereka dari dunia. Bukan kita ingin perjuangkan masa depan muslim sahaja tetapi seluruh umat manusia. Yahudi yang menafikan hak hak mengabdikan diri kepada Allah dari bangsa lain adalah bangsa yang tak layak memimpin diri sendiri sekalipun. Islam yang diturunkan Allah menebarkan kerahmatan untuk seluruh alam.


Kita rujuk perjalanan khilafah Islam. zaman kebangkitan Islam bermula dgn tangan Rasulullah yang mana Baginda hanya pernah membunuh seorang sahaja manusia dalam tempoh kempen baginda menjadi pemimpin yang disegani. Baginda menyelamatkan ribuan hamba dari penganiayaan. Diikuti oleh pengganti pengganti baginda yang sangat menjaga diri dan berhati hati dalam membuat keputusan dan cermat pula dalam membelanjakan harta kerajaan. Cermat dari berboros tetapi mudah dalam menghulur kebajikan. Tiada sebarang protokol bodoh yang menghalang kebaikan dan memudahkan kemungkaran diluluskan di zaman mereka. Berkata benar adalah amalan yang disanjung.


Setelah golongan yang mulia ini tampil khilafah umaiyah yang menampakkan sedikit kekacauan tetapi di sana ada contoh agung iaitu umar Abdul Aziz yang mana karomahnya Allah hindarkan kezaliman hatta sesama haiwan.Ini semua bukanlah cita cita Yahudi dan Amerika. Mereka hanya mahukan kuasa dan kemegahan. Penyakit ini ditampilkan dalam peribadi pemimpin-pemimpin yang mereka caturkan secara halus di negara negara lain. Mereka ikat kekayaan dunia di bawah pemimpin yang dayus. Negara Arab menjadi bola yang sentiasa sujud di kaki mereka. Negara Islam menjadi longgokan kekacauan dari fitnah mainan mereka. Negara miskin diiklan cemarkan dengan bermacam cerita agar mereka sahaja yang akan ke sana mengaut hasil.


Inilah dunia tanpa Islam. Inilah akibat sinar Islam dibungkus oleh rasa takut dan cintakan dunia. Pembungkusnya adalam muslim itu sendiri. Orang Islam nilaiannya sama sekali berbeza. sebab inilah umat Islam bermula aneh dan kembali aneh. Islam mengharamkan pejuangnya memandang dunia sekalipun dengan jelingan silu. Islam memandang dunia sebagai lalat yang hinggap. perlu dikibas agar tidak merembeskan kuman wahan yang membawa wabak kedayusan. Kembalilah membina Islam dalam diri. Insya Allah itulah jalan kemenangan.

1 comment:

asal said...

hakikatnya, umat Islam memandang dunia satu hal, yang malas menuntut ilmu satu hal, yang jumud terhadap ilmu hal yang lain lagi.

Pendek kata, sistem nilai telah berubah, baik dalam negara Islam sendiri.

dan tidak memandang dunia, anda akan dikatakan kolot dan terbelakang.