Say no to Israel

Say no to Israel
Say Yes to Plaestine

Tuesday, September 30, 2008

eidul fitri hari gembira


Langit dan bumi dipenuhi takbir, tasbih, tahmid dan tahlil. Aku berusaha mendidik jiwa memahami gembira kerana Tuhan. Merasai kemeriahan langit dan menyemai kesyukuran marga bumi. Aku merasa hati ini semakin keras dek olahan dosa yang menggunung. Tatkala takbir dan tasbih berkumandang barulah kendur ujub dan bongkak yang hampir penuh di kepala. Tuhan itu Maha Agung apa yang kurasa hebat dan megah hanyalah ihsan kasih Tuhan kepadaku.

Layakkah aku ini berasa tenang untuk mendiami bumi dengan rehat dan lalai sedangkan dosa-dosa bagai gunung yang sudah di atas kepala menanti detik membenamku sirna. Tuhan benarlah sabda Yunus, Sesungguhnya aku telah menzalimi diriku sekiranya tiada keampunanMu dan belas kasihanMu maka jadilah aku mereka yang rugi.

Aku sangat mengharapkan Ramadhan ini membebaskan aku dari neraka. Tuhan senaraikan aku dalam mereka yang terlepas dari azabMu sangat aku percaya tidak akan mampu aku menanggung derita sengsara walau hanya membayang azabMu. Jangan dihalalkan aku bagi santapan jahannam.

Bagaimanakah mungkin aku bergembira di hari raya kali ini sedangkan dosa-dosaku sering mengekori daku. Tuhan hanya keampunanMu kegembiraan yang aku nantikan.

1 comment:

Fairuz Sallehuddin said...

insyaAllAH feb depan.
sempat ke?