Say no to Israel

Say no to Israel
Say Yes to Plaestine

Monday, September 28, 2009

Persembahan Cemerlang.

26 Sep. 2009, Khartoum- Stadium University Africa menyaksikan perlawanan pertama Malaysia - Acheh setelah kedua-dua pasukan menyepi lebih satu musim dari persada bola sepak asia di Sudan. Malaysia yang menjadi tuan rumah perlawanan kali ini menyambut pasukan Aceh dengan formasi awal 4-3-3 yang mana menyaksikan serangan pada separuh masa pertama seimbang walaupun Malaysia mendahului 1-0 pada 15 minit awal.

Jaringan bernasib baik dari Yaakob Ismail menambahkan kerancakan perlawanan dengan serangan dari kedua-dua pihak. Bagaimanapun kubu Malaysia yang di ketuai oleh Zaimuddin kelihatan begitu kukuh sehingga membolehkan penjaga gawang Irfan Azmi berehat sepanjang permainan tanpa asakan berbahaya. Pemain-pemain Aceh gagal untuk melepasi benteng pertahanan awal yang terdiri dari Akmal, Umar dan Luqman.

Separuh masa kedua menyaksikan Skuad Malaysia melakukan beberapa penukaran seperti Roy Ramzi yang menggantikan Azhan, Firdaus Abu Jalil yang menggantikan Akmal dan Nizam menggantikan Osman memantapkan lagi bahagian pertahanan dengan formasi 5-3-2 bagaimanapun dengan formasi pertahanan ini telah menyumbang 3 lagi gol tambahan untuk membenamkan terus skuad Aceh dari mengumpul sebarang gol. Hasil gandingan Roy Ramzi dan Haron Mad Hassan sebagai penyerang telah membuka peluang bagi Roy melakukan Hatrick sebelum pulang ke Langkawi pada malamnya.

Pengadil dari Niger mengucapkan tahniah kepada Kapten Malaysia iaitu Osman Mohammad. Perlawanan ini telah mencetuskan keyakinan pada skuad Malaysia untuk kembali bertapak di persada bola sepak asia di Sudan. Ini adalah kemenangan ke lima berturut-turut ke atas Aceh sejak 2006. Kemungkinan sabtu akan datang menemukan Malaysia dan Indonesia. Marilah kita mendoakan kemajuan Sukan PMMS di arena bola Sepak.

Sekian dahulu buat kali ini laporan dari pusat sukan Arkawet persing 48. oleh Wartawan sukan : Siddiq Osman

5 comments:

Dr Kamarul said...

Hidup Osmang!

nur abadie said...

fuh menang besar nampaknya!!!
ada bakat jadi dj sukan:)

bait said...

huhuhuhu
best nye dah lama x main bola
kalu aku ade mesti aku hatrick lg
huhuhuhu

bait said...

best nyee kalu aku dapat main kan best
...doh lamo x hatrick nih
huhuhuhu

Nurlulu said...

cam angkat bakul sendiri jek..wahaha apapun congratulation guys!