Say no to Israel

Say no to Israel
Say Yes to Plaestine

Wednesday, October 18, 2006

Talqin!


berteleku hati ini mengenang,
masih berbayang di kelopak mata.
jasad menghuni alam baru.
berbalut bersih berbungkus kemas.
diusung bagaikan ditatang.

di dalam ruang bergelar mahad,
disimpan bersama seumur bekalan.
wahai diri aku talqinkan dikau,
sedarlah masamu akan datang.

wahai jiwa dia dengan amalannya tiada siapa yang tahu.
engkau pula, apakah amalanmu yang kau tahu?
anak yang soleh belum kau miliki.
harta yang bermanfaat sudahkah kau laburkan?

aku membiarkan kakiku sebagai kaki yang dihitung 7 langkahnya.
semoga kaki ini bisa menghitung langkah sendiri.
aku sedar aku yakin aku akan menemui saat ini.
wahai diri jangan engkau abaikan satu masa.
satu ketika yang digelar hidup.
bangunlah menuju amal kebajikan.
kelak tidurmu akan berteman.

atma ini resah gelisah,
sukma ini berkecamuk.
apakah talqin ini cukup menginsafkan.
apa mungkin sekadar tamparan.
Tuhan tunjuki daku dalam talqin hidup.
sebelum aku menjadi talqin kepada kehidupan.

No comments: