Say no to Israel

Say no to Israel
Say Yes to Plaestine

Thursday, November 19, 2009

Yahudi Mahu duduki al Quds. Di mana kita?


Pusat Media al Quds telah mendedahkan kerajaan Netenyahu akan membina 7 penempatan besar di bandar suci al Quds.
Pusat Media al Quds telah melaporkan melalui al Quds Press bertarikh 19 Nov.:"sesungguhnya plan pembinaan yang dirancang pembinaannya di bandar Ghilo yang telah di tawan bukanlah perojek tunggal yang sedang berjalan plan pembinaannya bahkan ia merupakan permulaan bagi pembinaan 7 projek yang lebih besar. dan hebat darinya."
Menurut maklumat dari sumber dalaman kerajaan haram Yahudi yang didedahkan al Bayan projek ini akan bermula selepas perundingan diplomasi dengan Washington selesai. Ini menunjukkan perudingan mengenai penempatan baru Tel Aviv dan Washington hanya sia-sia kerana ianya dipandang enteng oleh Yahudi. 

Semalam 18 Nov di umumkan projek penempatan kedua yang diberi nama Nauf Tis-yun akan  mula dibina, ketika selesai majlis meletakkan batu asas untuk projek itu.Pusat Media al Quds turut menyenaraikan ketujuh-tujuh perkampungan yang di sebut dalam plan pembangunan Israel:

Hayy Gghilo: 

 Ia merupakan penempatan yang telah mula dibina sejak 1971 iaitu semasa pemerintahan Golda Myer , Terletak di Timur Laut Jabal Abu Ghaneem berhampiran dengan Beit Jalaa di Bandar al Quds yang masih dijajah. Kini ia menampung 8 ribu kelompok penginapan yang menempatkan 35000 perampas Yahudi. Projek yang baru ini dijangka menyediakan 900 rumah baru kepada yahudi.



Hayy Nauf Tis-yun
Semalam telah selesai majlis meletakkan batu asas bagi projek untuk membangunkan 107 kelompok penenmpatan baru sebagai tambahan bagi 70 kelompok yang telah sedia ada. Dengan plan untuk mendirikan 2 lagi penempatan lain. Ia terletak berdekatan Beit Dhifafaa yang turut menempatkan gereja ortodoks yang telah disewakan kepada Bitriq Theofulus untuk tempoh 99 tahun. 

Hayy Maskovitch 
Terletak di utara Jabal al Mukabbir di bandar al Quds disebut sebagai al Milyar Dair seorang Yahudi Amerika telah melaburkan modal untuk penempatan bagi Yahudi yang bekerja untuk meyahudikan bandar al Aqsa.



Hayy 1
Perkampungan besar ini dijangka menempatkan 3500 kelompok penempatan di dalamnya terletak di bandar al Quds dan menjadi penghubung Tebing Barat Utara dan Tebing Barat Selatan. Turut menempatkan Balai Polis Besar Israel.



Hotel Shepperd
Terletak di Perkampungan Syeikh Jarrah, Kini sedang giat diambil alih oleh Yahudi dengan mendakwa mereka telah membelinya dari pemilik-pemilik Arab. Mereka merancang untuk meruntuhkan perkampungan itu dan membina 350 kelompok penempatan.



Hayy Pasjat Zeniff
Terletak di timur Beit Jenina dan menempatkan 12000 pendatang Yahudi



Hayy Colondia
Merupakan penempatan besar yang akan dibina di kawasan Lapangan Terbang Colondia bersebelahan RamaLLAh dijangka menempatkan 80 kelompok perkampungan sebagai peringkat pertama.

Ya! ini semua plan dan mmg benar Makaru wa MakaruLLAH dan Allah lah sebaik helah. Tetapi kita yang Allah beri nikmat memiliki tanah, diberi nikmat berada dalam rumah sendiri tanpa perasaan risau bila rumah kita akan dirampas. Apakah sumbangan kita dalam menentang kezaliman ini? Ingat!! kezaliman ini ke atas saudara-saudara kita. Mereka di Palestin itu amanah yang perlu kita jawab. 

Mereka perlukan usaha kita saudara mereka. Mereka perlukan sumbangan kita keluarga mereka. Yang paling penting mereka perlukan doa kita seagama dengan mereka. Dimana kita? Di restoren KFC? Di depan TV? Di Mc Donald? Burger KIng? STarBuck? Atau kita di bank-bank menyimpan wang takut disamun perompak? Bangunlah semua. Islam takkan menang tanpa pejuang. Islam takkan rugi tanpa anda. Tetapi dengan tidak berjuang matilah kita dalam keadaan munafik atau Jahiliyah.

Anda mahu ke Syurga? anda buat pilihan anda. Anda mahu ke neraka? Mampukah anda? 
sumber 

No comments: