Say no to Israel

Say no to Israel
Say Yes to Plaestine

Saturday, November 10, 2007

di bawah pelangi demokrasi.


salam selamat menghadapi gelombang baru.
kita masih belum sudah mengungkap selamat syawal, namun Pak Lah yang kita sangka tidur sudah tersedar dengan mayau mengugut "saya pantang dicabar..." sekarang kita akan lihat seorang Pemimpin yang tidak dihormati -rujuk kata kata najib dalam perhimpunan agung ketika berseloroh pasal isterinya- akan dicabar habis habis oleh bekas pemimpin yang dicabut darjatnya.

saya tidak menyokong slogan mewujudkan demokrasi yang sebenar. kerana saya beriman dengan pasti tiada adil dan bersih dalam apa jua corak hidup selain Islam dan Ihsan.


maaf jika ada yang tiada senang tapi kitakan masih dibawah pelangi demokrasi jadi saya bebas bersuara. Saya tiada menghina sesiapa. Cuma saya ingin kongsikan apa yang saya rasa dan yakin serta faham. kalau tiada setuju komenlah kritiklah. kitakan di bawah pelangi demokrasi.

semalam kita sudah lihat kediktatoran sistem demokrasi PakLah. 4000 bala tentera dikerahkan mengusir rakyat berhimpun menuntut keadilan dan juga ketelusan. Dalam masa yang sama PakLah mencanangkan perang dengan gejala korup dan rasuah. Bunyi seolah olah PakLah bersama rakyat tapi apabila buka mata seolah olah PakLah menyebelahi korup dan rasuah. Siapa kawan PakLah ? kuasakah atau Rakyatkah?

Semalam PakLah cuma guna gas pemedih mata dan air gatal. baru baru nih di Batu Burok dia dah guna sebutir alat yang selalu diguna oleh rejim zionis. Hai ! PakLah sabarlah. Che' Det masih hidup lagi. jangan lah rampas gelaran yang pihak pembangkang bagi pada dia dulu. gelaran tertinggi tu masih kosong. Takkan nak masuk penggal ke tiga dah nak tunjuk hero. Pelan pelanlah.

Anwar nak cabar PakLah lagi. Anwar tak dengarkah PakLah kata dia pantang dicabar? Atau Anwar tengah test market . Demokrasi ni macam pelangikan? semua org nampak ianya cantik. saya cuma lihat pelangi demokrasi ini dicorak oleh 7 warna. Proksi, kroni, korupsi, konspirasi, kapitalis, hedonis dan hipokrasi. semua warna ini berkumpul dalam satu jalur iaitu jalur cintakan pangkat dan tamakkan harta. Sampai bila baru akan lahir keadilan dengan demokrasi. Rasanya perjuangan demokrasi ini hanyalah jalan yang tiada hala tuju. menukar kepimpinan dari tangan ke tangan seperti menukar ganti hiasan dalaman dari masa ke masa. Bagi saya perubahan itu perlu dari dasar dan sistem, yang merupakan tiang dan bumbung sebuah masyarakat.

oklah saya pun nak tidur. Asyik PakLah ja yang tidur mana boleh.

No comments: