Say no to Israel

Say no to Israel
Say Yes to Plaestine

Wednesday, May 28, 2008

Ucapan Pembukaan.

Assalamualaikum warahmatullah wabarakatuh.

Segala puja dan puji hanya selayaknya bagi Allah Yang mencipta tujuh petala langit dan bumi. Allah berfirman "Yang menciptakan kematian dan kehidupan untuk menguji kamu siapakah yang baik amalannya." selawat dan salam ke atas Makhluk yang paling baik amalannya Rasulullah Allazi sammahu Ahmad. dan ke atas ahli keluarga serta sahabat handai baginda serta mereka mereka yang mengikuti jalan jalan kebaikan.

Pengerusi Majlis sahabat saya yang di kasihi. Abang abang dari PETRONAS yang disegani serta kakak kakak PETRoNita yang dihormati, ihkwah dan Akhawat yang didoakan. Semoga Allah merahmati perhimpunan kita pada pagi yang berkah ini.

Diskusi buku merupakan agenda keilmuan yang kita sematkan pada taqwim saban tahun. Buku buku pilihan setiap diskusi akan menghidangkan intipati yang digilapkupaskan oleh panel panel yang berusaha. Membudayakan pembacaan adalah seruan pertama yang Allah perdengarkan kepada bumi melalui telinga rasulNya.

Ingin sekali saya ingatkan diri saya dan semua hadirin biarlah perkumpulan kita pagi ini bukan semata untuk ilmu. Tetapi Iman. Iman ini menjanjikan ukhuwah yang lebih akrab dari keturunan. Iman ini menjanjikan harta lebih lumayan dari dunia dan isinya. Andai iman kita jadikan paksi tiada rasa kecewa akan bertandang.

seterusnya selari dengan tajuk buku yang amat bernilai ini marilah kita gilapkan bakat dakwah kita. Agar setiap hela nafas kita, setiap tutur bicara kita, merupakan usaha untuk menyebarkan Islam. Sesungguhnya inilah amal yang paling utama. Dakwah bukan kefahaman, dakwah bukan syarahan tetapi dakwah itu kehidupan.

Semoga Allah menetapkan langkah kita dalam jalan dakwah. Marilah kita jernihkan kembali niat kehadiran kita di sini agar majlis ini terus dipayungi oleh Malaikat dan rahmat Allah. Aquulu qauli haza wa astaghfirullahu li walakum.

2 comments:

wardahputeh said...

digilapkupaskan?

ada ke dalam kamus?

umaq_eiman said...

gilap ada kupas pon ada.