Say no to Israel

Say no to Israel
Say Yes to Plaestine

Friday, July 08, 2011

Mesir Apa Kesudahannya?

Seperti sekutu Amerika yang lain Musyarraf, Saddam dan beberapa lagi pemimpin dunia Islam disingkirkan tanpa pembelaan oleh rakyat dan dengan ignorant sekutu mereka itulah hakikatnya keadaan kekasih bush anak bapa dan presiden amerika yang juga ada hubungan dengan Israel ini sedang alami. Mubarak sedang terkapai dalam kesedihan dan ketakutan.

Amerika melalui lidah akhbar mereka hanya mampu memberi pandangan-pandangan yang membawa kepada putus asa bagi Mubarak. Inilah akibatnya bersahabat dengan penjahat. Kebenaran pasti akan menerjah biar sekebal manapun penipuan menjadi empangan kekejaman. 30 Tahun sudah menjadi tempoh tua sebuah empayar modern. Kita bukan lagi di zaman Rom dan Farsi. kita kini di zaman duit duit kertas yahudi.

Syiah terus berangan mengembalikan zaman kegemilangan fatimiyyin di tanah Arab. Dalam masa Barat mempromosi puppet baru yang bernama el baradey agar dapat diangkat ke pentas parlimen mesir. Sedang itu juga IMF sudah bersedia menabur modal untuk membiaya pembangunan semula Mesir. Pastilah riba yang bakal ditawarkan dengan pembangunan maddiy.

Ramai orang menduga Ikhwan bersuara tetapi sampai kini kita belum jelas apa pendirian mereka. Inilah yang sedang berlaku. Mesir telah dibuka pada era Umar al Khattab dan Peristiwa Surat Umar kepada Nil begitu masyhur dalam kitab sirah.

Apakah akan terjadi pada Mesir selepas ini.

No comments: