Say no to Israel

Say no to Israel
Say Yes to Plaestine

Sunday, May 11, 2008

PPN-08


Salam semalam telah dilangsungkan pertemuan pemikiran nusantara buat kali pertama di khartoum. pertemuan pemikiran yang melibatkan 3 negara telah berlangsung dengan jayanya.

Buat julung kalinya tiga persatuan dapat berkumpul semeja menghidangkan sebuah program yang berpusatkan pemikiran pelajar pelajar Nusantara di Sudan. Program yang memakan masa 8 jam lebih itu telah di sertai oleh hampir 110 peserta yang menghidangkan 3 tajuk perbincangan. Forum yang membincangkan bagaimana menyampaikan Gambaran Islam sebenar kepada dunia merupakan pembuka kepada perbahasan yang memanaskan minda peserta. Sambutan yang hangat telah dihiasi dengan Panel Panel yang berwibawa. Setelah itu kumpulan Nasyid dari pelajar Indonesia menggegarkan dewan dengan suara emas mereka dalam menyampaikan sebuah beberapa buah lagu.

Ceramah kedua dipanaskan lagi dengan sebuah tajuk yang sering menggugah kesatuan ummat iaitu kerajaan dan politik dari kacamata Islam. kupasan dari penceramah begitu luas dan menyeluruh namun pembentangan ini mengundang berbagai reaksi dari peserta perbahasan menjadi panas sehingga hilang kehangatan musim panas yang sedang membakar di lar dewan.

setelah solat zohor dan makan tengah hari pentas diperindahkan dengan ceramah yang dinanti nantikan iaitu wanita dan peranannya. sungguhpun peserta wanita tidak sampai 1/4 tetapi kehangatan tajuk ini diluar dugaan sehingga penceramah menyatakan "lihatlah bagaimana perhatian priya yang begitu tinggi terhadap wanita." sungguhpun keletihan menyeluruhi isi dewan namun semangat ingin bersama menjadikan suasana sentiasa meriah.

semoga PPN o8 merupakan permulaan bagi kerjasama yang baik antara 3 negara. selari dengan tema kali ini diharap akan terlaksana kesinambungannya. "Berukhuwwah dalam menjejaki jalan Dakwah."

4 comments:

Aishahtur said...

nyesal cabut dulu.

Anonymous said...

salam alaykum
boleh kongsi isi penting forum2 tu?
jzkk

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Yes exactly, in some moments I can say that I acquiesce in with you, but you may be considering other options.
to the article there is still a definitely as you did in the fall issue of this request www.google.com/ie?as_q=ambience caitriona gurgaon ?
I noticed the axiom you procure not used. Or you profit by the dreary methods of promotion of the resource. I take a week and do necheg