Say no to Israel

Say no to Israel
Say Yes to Plaestine

Thursday, June 05, 2008

minyak oh minyak


PM : minyak naik!

rakyat: pulak dah.

pemerhati: Minyak naik?

Pembangkang: kesian.

Umno: eh, oklah tu.


Minyak kau umpama air bagi teknologi.

Minyak kau bagaikan periuk nasi bagi Menteri.

Bila minyak naik...


Rakyat merasa dizalimi,

orang kaya akan memnting diri.

Orang miskin akan menyendiri.

Pemimpin akan melepas diri.

Bila minyak mahal...


Barang akan ikut mahal.

Rakyat akan jadi takut.

Kuasa beli akan menyurut.

Jenayah menambah jerut.

Bila minyak melambung.


Awas! Rakyat akan naik minyak.

Awas! Talqin untuk mereka bakal tiba.

Awas! Kesempitan ini akan berbalas.


PM: tinggi tu tinggilah juga,

Rakyat: bodoh punya pemimpin.

pemerhati: satu kesilapan baru.

Pembangkang: Kami akan protes habis habisan.

Umno: aah tinggila.

12 comments:

cato;patchi said...

kesian orang minyak, lpas ni kene pki tepung plak lah. hehe

umaq_eiman said...

masalahnya tepung pon dah mahal..
dictionery serbaguna jer murah..

KIDEN~H.D.3 said...

smbungan..
minyak oh minyak kenapa engko banyak?
mcmana aku tak banyak Petronas hari2 dok gali aku.

hehehe

KIDEN~H.D.3 said...

lopeh ni ponuh le stesen lrt dgn ktm..
kayo laie depe..

umaq_eiman said...

tak juga karen pon mau naik...

KIDEN~H.D.3 said...

karen pn nak naik?? laie lo kayoo..
duniawi btul..

AsYaFuDaMiRa said...

karen naik 1 julai...silap ari bulan, rakyat terpaksa guna coal & coke to generate electricity...
Kenaikan harga minyak telah membuat rakyat yg sepatutnya sudah mampu mengubah taraf hidup dari miskin kepada serdahana kini, semakin miskin bukan semakin kaya...

KIDEN~H.D.3 said...

1julai..
xlamo doh..memng jahat giler aa kerajaan sekarang..
xpe2..tggu kerajaan menanti kang..

Anonymous said...

itulaa... orang suruh ngundi pas tak nak.. omaq pun tak ngundi, cakap banyak lak..

umaq_eiman said...

thanks for the comment...

Anonymous said...

if im not mistaken antara tanda akhir zaman ialah emas hitam (minyak) menjadi rebutan.. Am i right??

arah said...

abg nak suruh komen mcm mana? hahhaa.