Say no to Israel

Say no to Israel
Say Yes to Plaestine

Tuesday, March 03, 2009

Syarmi Syeikh sekali lagi menjadi sarang Mahmud Abbas dan sekongkolnya.

Sekali lagi hak HAMAS terhadap Ghaza dibelakangkan ABBAS dan sekutunya. Dalam perjumpaan lebih 80 negara HAMAS tidak dijemput untuk membincangkan menngenai pembangunan semula Ghaza. Seperti biasa Hosni Mubarak akan menyebelahi Mahmud Abbas dalam menentukan kocakan politik di Palestin. Walaupun satu dunia telah menyaksikan HAMAS yang mengusir rejim Israel dari Ghaza tetapi semua pihak dengan terang menafikan keupayaan HAMAS dalam menjaga kemaslahatn Ghaza. Bahkan pengkhianat dan korup seperti Abbas akan diberi mandat.

Ini diperkemaskan lagi dengan syarat bantuan Amerika bahawa ia tidak mahu satu senpun duit dari nya sampai ke tangan HAMAS. Bagaimanapun HAMAS telah berjaya mendapatkan sokongan untuk menyatukan kumpulan kumpulan pejuang bagi merangka pembentukan kerajaan Palestin sementara menanti kemunculan pilihanraya.

Saya tertanya-tanya sampai bila munafik-munafik ini akan ALLAH simpan dalam karung kemewahan dunia. Tetapi jawapan yang saya dapati dari Surah Al Munafiqun menafikan soalan saya. Semoga Umat Islam kembali celik AL quran dalam menilai isu semasa dan dunia. Selamat membuka ALquran dan mendapat jawapan darinya.

No comments: