Say no to Israel

Say no to Israel
Say Yes to Plaestine

Monday, April 06, 2009

UMNO perjudikan nasib mereka dengan pertaruhan besar SPR.

Undi Hantu dikatakan isu lapuk yang cuba dibangkitkan PR. Bagaimanpun kelapukan ini kerana SPR tidak pernah telus dalam menganjurkan pilihanraya. Jika Kalah majority kecil di tangan UMNO inilah kemenangan UMNOdan SPR dalam menghadapi pilihan sebenar rakyat.

Jemtera kerajaan dikudakan sebaik mungkin bagi memacu kejayaan BN. Seperti biasa projek Mee segera akan dimulakan dan gula-gulan Umno akan ditaburkan. Saya ada mendengar jenaka dari pegawai kerajaan berkenaan Ali Rustam tak boleh bertanding baru baru ini. Kata mereka bukan sebab dia merasuah tetapi kerana rasuahnya belum setanding yang telah menang.

UMNO bukan lagi parti melayu ini diakui oleh Paklah secara terang kerana beliau mengajak anggota parti itu untuk reverse ke zaman dia mula mula masuk UMNO. Jelas lagi bersuluh UMNO bukan baru menghadapi krisis kepimpinan, bahkan sejak zaman Mahathir lagi kepimpinan dalam UMNO telah mandul. Ini kerana apa yang dinyatakan dalam ucapan Najib iaitu budaya cantas mencantas yang wujud dalam UMNO.
UMNO hanyalah sebuah pertubuhan perasuah umpama pohon dedalu yang akarnya sudah mereput dan hanya tinggal daun-daun yang menanti masa untuk gugur. Bayangkanlah Zahid Hamidi terpaksa membela konsert seksi yang entah apa apa bagi meraih sokongan masyarakat china yang semakin hilang percaya pada Dacing yang sentiasa senget dalam menjaga maslahah rakyat.
Jika perhimpunan agung UMNO di kupas oleh pembangkang saya kira ianya sudah cukup untuk menumbangkan BN dan SPR dalam 3 PRK esok.

1 comment:

Fairuz Sallehuddin said...

nnt cepat2 update sape menang tau