Say no to Israel

Say no to Israel
Say Yes to Plaestine

Tuesday, February 17, 2009

HAMAS menghargai PAS dan Anwar Ibrahim.

palestine-info.com

Abu Zuhri yang telah berada di Malaysia pada 15 febuari menyifatkan pertemuannya dengan Anwar Ibrahim (ketua pembangkang Malaysia) merupakan pertemuan penting dan berhasil. Selain berasa bersyukur kerana telah dijemput oleh PAS bagi menyampaikan mesej mesej penting berkenaan peperangan yang dihadapi HAMAS dan juga perkembangan politik HAMAS di Palestin dan tanah Arab.

Dalam lawatannya ke Malaysia beliau menyifatkan peperangan masih berterusan dan pembinaan semula Ghaza belum dimulai.

terbaru kini, Fatah menangkap 3 kader HAMAS di Tebing Barat. HAMAS di Tebing Barat menyifatkan FATAH sebagai pihak yang disangsikan dalam masalah perundingan HAMAS dan Fatah. Mesyal menuntut FATAH membebaskan semua tahanan politik dari penjara di RAmallah.

Dalam kita meninjau kemelut di Perak jangan kita terlepas pandang kemelut di Ghaza masih menuntut bantuan kita. Saya tertarik dengan video tunjuk perasaan di Kuala Kangsar di mana bendera Palestin turut berkibar dalam menuntut ketelusan pentadbiran dari Sultan Perak. Kini anjing-anjing cuba menyalak seolah-olah Sultan tidak kenal gelagat mereka sebenarnya.

Semoga Allah membalas pejuang-pejuangnya dengan ganjaran yang berlipat ganda. Kita jangan sesekali takut pada manusia. Kerana Allah tidak menerima amalan mereka yang menyekutukanNya. Selamat berjuang semua.

1 comment:

Anonymous said...

sayang. ana tahu lambat. masa duduk sudan, dengar nama sami abu zuhri dalam radio je. lama jugak tk kenal muka. lama lepas tu baru kenal. tengok tv kat blok f. menyesal sangat terlepas. uia banyak sangat noticeboard. dan banyak sangat program.

sami abu zuhri, pejuang yang bukan sembarangan!.