Say no to Israel

Say no to Israel
Say Yes to Plaestine

Thursday, March 26, 2009

Ukhuwah atau mengalah.

 
Najib Tun Razak PM Malaysia ke 6 menjadi pelengkap kepada formasi RAHMAN. Tahniah pada beliau dan takziah pada rakyat Malaysia kerana PM yang semakin berbahaya telah berkuasa. Kenapa berbahaya? Saya tidak pernah mendengar gossip yang teruk terhadap perdana menteri sebelum ini seperti yang saya dengar mengenai Najib padahal perdana menteri yang lain kelima-lima mereka sudah berkuasa dan melepaskan kuasa mereka. Sedang Najib baru hari ini berkuasa. Jika nak dibandingkan dengan Pak Lah, Najib  sangat jauh ketinggalan dari rekod moral. 
Najib baru ini disergah dengan gelaran "pembunuh" dalam dewan Parlimen. Bayangkanlah orang ini akan memimpin negara(ops bukan akan tetapi sedang.) Bagaimanapun setelah saya membaca ucapan dasar Pak Lah dalam Malaysiakini saya dapati PakLah sudah mengalah dalam perjuangannya di dalam UMNO seolah olah Pak Lah dah tak mampu membersihkan UMNO. Dari terpaksa menanggung dosa Najib paklah lebih sudi beralah. Khairy yang merupakan calon Favourate Rosmah kini menjadi ketua paling kurang sokongan bahkan pengumuman kemenangannya disahut dengan kalimah RASUAH dalam perhimpunan. Nampaknya UMNO selepas perhimpunan kali ini adalah sebuah parti paling muflis pemimpin dalam sejarah politik Melayu. 
Ukhuwah yang ada hanyalah lakonan pelukan perpisahan PakLah dan Najib adalah pelukan kekalahan PakLah dalam agenda perang rasuah dan juga kemenangan ikon Rasuah negara Orang yang pakar melakukan jenayah tidak akan mudah ditangkap. Inilah Najib seorang yang bijak bermain dengan undang-undang. Hukum manusia tak pernah adil dan sangat sempit. Boleh dijadikan bola oleh orang yang ada kuasa dan harta. 
Selamat jalan Pak Lah saya ucapkan. cadangan saya untuk Pak Lah supaya beliau mendidik keluarga dan seterusnya menyambung pelajaran agama dan membuka pusat pengajian moral bagi anak-anak orang Umno untuk memulihkan mereka dari cinta dunia kepada cinta perjuangan. Jika benar apa yang diucapkan dalam Ucapan Dasarnya itu lahir dari Hati. Najib pasti akan senyum sepanjang malam kerana ura-ura Pak Lah akan menyerahkan jawatan pada orang lain telah berakhir. Kini PM dalam genggaman. Diharap Najib sempat kenyang sebelum harta negara habis.

1 comment:

ieka zalikha said...

btol kate aiman

tp bersyukur lah pak lah da turun
supaya die bole berkhidmat dgn lebih byk lg ke bidang agama
mudah2..amin

pg ni bila tgk pertabalan PM ke 6,muka najib selenga je
lg2 ms angkat sumpah

mudaH2n najib dpt kendalikan negara dgn baik
jom kite same2 doakan
xsalah kan berdoa?
amin..