Say no to Israel

Say no to Israel
Say Yes to Plaestine

Tuesday, April 07, 2009

BN dah tak relevan.

2-1 merupakan satu petanda baik kepada rakyat Malaysia. Walaupun taktik ugutan dan ancaman telah digunakan oleh jentera BN di Perak namun kemenangan tetap memihak kepada Nizar dengan majoriti yang bertambah dari 1556 ke 2789. Nampaknya isu derhaka tidak dilayan di Bukit gantang. Isu Crime Minister lagi laku.

Manakala di kedah 13 calon bebas terpaksa sewa bas kekalahan untuk meninggalkan kenangan setelah mencipta rekod caln teramai. Bagaimanapun majority kekal. PKR tetap kemas di sana dengan mengenepikan isu temberang. Walaupun pada awalnya PR menghadapi masalah sekelompok ahli PAS enggan mengundi calon bukan Islam bagaimanapun Unit saraf PAS berjaya menyelesaikan kekeliruan itu.

Batang Ai masih sudi menerima BN walaupun negeri semenanjung menolak parti perasuah itu. Nampaknya Najib menerima pukulan pertama walaupun sememangnya keputusan kali ini adalah bagai sirih pulang ke gagang setiap parti mengambil kembali kawasan mereka. Namun kegagalan Najib sebagai pengerusi UMNO negeri Perak dilihat sebagai tamparan pertama selaku Presiden dan perdana Menteri.

Nizar kini menjadi Ahli Parlimen setelah jawatan MBnya dirampas di Perak. Rakyat masih mahukan MB sejati bukan MB lanun yang digantung dari menghadiri sidang dun.

Allahu AKbar.!!!

2 comments:

Fairuz Sallehuddin said...

Alhamdulillah!
Allahu Akbar!eyush bgun pg2 tros bukak hakahdaily ;P

Anonymous said...

You're nothing but a dumb writer.Don't waste your time by writing something that completely trash.