Say no to Israel

Say no to Israel
Say Yes to Plaestine

Monday, June 21, 2010

Apa perkembangan sekarang?

sebenarnya saya juga ingin tahu apa sebenarnya yang berlaku sekarang di Ghaza, apa yang berlaku pada kapal yang disekat, apa kesudahan kapal Iran yang belayar beberapa hari yang lalu, apa cerita kapal lubnan.

Apa yang saya tahu kini usaha untuk merampas kota al Quds semakin rancak setiap hari ada kampung baru yang dimusnahkan dan tanah di sita dan penghuni dihalau. Mahmud Abbas semakin akrab dengan yahudi dan Amerika mendankannya dengan jumlah yang besar.

Apakah al aqsa akan runtuh di zaman kita? apakah kita akan menjadi mereka yang melihat al Aqsa runtuh? apa usaha kita? sayapun dah tak tahu nak bagi cadangan sayapun sedang berfikir apa yang boleh dibuat untuk selamatkan masjid al Aqsa. Kita boleh berdoa apakah hanya berdoa?

Tidak tahu apa yang boleh buat. Mungkin satu sahaja jalannya kita kembalikan diri kita pada Islam dan ajak kepada Islam sehingga Allah yang mengubah kita menjadi kuat kerana Allah takkan merubah satu kaum sehingga mereka yang mengubah diri mereka. Bantuan Allah takkan turun melainkan setelah kita melaksanakan kerja sedaya upaya kita.

Sila beri komen dan bertindak.

No comments: