Say no to Israel

Say no to Israel
Say Yes to Plaestine

Saturday, May 22, 2010

Buah Hawa @ Buah Zuriat.




Assalamualaikum, Setelah berkahwin saya mendapati ramai yang bermasalah dalam mendapat zuriat jadi saya pun search lah kaedah kaedah yang mungkin boleh digunakan untuk menyelesaikan masalah ini. Sebelum kita berkenalan dengan buah Hawa eloklah kita try dulu petua mudah yang Allah ajarkan dalam Surah Nuh iaitu dengan beristighfar kepada Allah sebab Allahlah yang akan mengurniakan sebarang rezeki. Allah menyebutkan fadhilat2 istighfar. 

Apapun jua kenalah berkeyakinan segala yang Allah tetapkan adalah yang terbaik untuk kita. ok di bawah ini adalah buah hawa. Boleh didapati di Madinah. Ada yang mengatakan daunnya lebih mujarab. Wallahu a'lam saya tak pernah try. Tapi jika di cari dalam internet ada yang kata rasanya manis macam kurma. Yang saya tahu buahnya wangi macam buah salak. Mertua saya ada bawa balik minggu lepas. Isteri saya nak hadiahkan kat kawan dia yang dah lama kahwen tapi belum dikurniakan anak. 

Ok sekarang ramai orang kita selalu pergi haji dan Umrah bolehlah kirim dan cuba harganya murah sahaja. Ada yang kata sepasang 50 sen ada yang kata 5 ringgit. bergantung pada rezeki. Kalau 50 ringgit juga saya kira masih murah berbanding ubat-ubatan di pasaran.
Setelah mengupasnya, masukkan dalam air dan rebus lama2.

Setiap hari tambahkan air dan rebus sampai hilang khasiatnya.
Rasanya orang kata "sedap".
Bacalah bismillah diikuti ayat 38 dari al Imran sebanyak 3 x
" Hunalika da'a zakariya  rabahu qalaa: RABBI HABLEE MINLADUNKA ZURIATaN TOIYIBBAtaN INNAKA SAMEE' Ud-DOA" ali Imaran 38:



maksudnya :


"Di sana zakariya berdoa kepada Tuhannya dengan berkata: Tuhanku kurniakan daku dari sisimu seorang zuriat yang baik sesungguhnya Engkau mendengari doa."
Selamat mencuba. Mari ramaikan Umat Muhammad yang soleh.

17 comments:

ira said...

salam..

kalau ada sape2 nak buah zuriat ni, saya ada jual ye..ready stok.
sepasang rm40 termasuk poslaju.

kalau nak, pls sms me 016-9865624 [ira sulaiman]

tq!

sekutz said...

ira..knp mhl sgt rm40 sepasang..di jabal rahmah brp sen je..x baik meniaga melampau2

mie said...

tah...mahal sgt..de org jual lg murah RM25 sepasang

Anonymous said...

assalamualaikum..nak tanyer..yang nk direbus tu biji kat dalam yg keras tu ke or kupas kulit je then leh rebus?

Anonymous said...

buah ni very eksotik..mmg la harga berbeza-beza..kalu nak murah..pegi la umrah sendiri & kutip sendiri kat pokok..:)

Anonymous said...

Assalamualaikum.. Sy baru beli buah zuriat ni utk my sister.. So, sape2 yg mencari, boleh beli di kedai arab kat Medan MARA, yg kat jalan raja laut dgn harga RM5 je.

Anonymous said...

buah zuriat ni blh beli kat kedai arab yg kat medan mara, kl..murah je. Xsmpai rm10..xyah g kutip sendiri pun.

Anonymous said...

saya dh beli buah zuriat kt kedai arab kt mdn mara.nama kedai tu al dukan al arabi.sepasang rm5 je.akak kedai tu ckp buah tu xyah kopek smpai dpt isirung.cukup potong kat kepala buah tu sikit kasi nampak sabut n rendam 6jam.pas tu leh minum terus atau didihkan atau campur dlm masakan,nasi,etc.elok husband pn minum sama.sy campur ngan susu panas,sedap.wangi cm gula melaka.cuba la kwn2

~~Masyitoh~~ said...

salam..mcm mana nk gunanya..
mksd sy..bila nk d minum..isteri je ke yg minum or suami pun bole juga..tq

Zack said...

kalau yang di luar kl atau dimana sahaja, boleh beli http://herbazuriat.blogspot.com

banyak testimonial dan cara penyediaan yang dah berjaya disediakan disitu...

Store-Muslim said...

salam..saya ada jual buah zuriat ni..rm5 sahaja...boleh contact baraka_gel@yahoo.com

Zack said...

kami jual secara pakej iaitu serbuk debunga kurma dan buah zuriat...

paling murah di pasaran lawat blog kami http://herbazuriat.blogspot.com

Anonymous said...

buah ni berpasang ke? mcm mane nk bezakan jantan betina dia? br terima 4biji dr kwn tp xde pulak dia ckp 2 pasang.. bleh sesiapa terangkan?
-hani

Kak Noor said...

Assalamualaikum ,

Saya Kak Noor dari Manjung.
Akak ada jual buah zuriat yang dah diproses, tak payah susah lagi nak ketuk dalam lesung batu.

Akak jual dalam pack.

Akak juga ada jual kapsul baraka habatussauda, seeds habatusauda, kasut wanita dari alexandria dll.


Suami akak orang Mesir so inshaAllah produk dijamin halal, asli dan fresh.

Kalau minat boleh la tempah atau lawat web akan di http://www.al-mansoura.webs.com/

Tq

Kak Noor said...

ooo ye akak lupa. Boleh contact akak di noorulemaan@yahoo.com for further information yer.

Tq

Anonymous said...

jangan silap ler...yang kat medan mara tu kedai arab tu dia jual yang muda la...tak masak lagi dah jemur kering pastu jual ...tak jadi la...umi dh try...cari yang masak je

Anonymous said...

Mcm mana nk bezakan jantan dan betina? Kalau si isteri termakan yg jantan dan suami termakan yg betina mcm mn ek?