Say no to Israel

Say no to Israel
Say Yes to Plaestine

Monday, May 31, 2010

Hari ini hari Pembebasan.

Ismael Haniyah mengiklankan hari ini adalah hari kebebasan. Beliau menyeru seluruh negara Islam dan Negara-negara Arab agar membuat keputusan memecahkan tembok yang mengepung Ghaza.

Beliau memberi Pingat Meruntuhkan Tembok kepada semua 750 aktivis yang merupakan anak anak armada pembebasan yang diserang.

HAMAS menggelar operasi Israel sebagai Tempat Penyembelihan Kebebasan. Turki meminta Israel menjelaskan serangan yang dilancarkan ke atas armada bantuan ini.

Seluruh Palestine keluar melakukan tunjuk perasaan membantah serangan Israel. Penduduk Ghazza berkabung atas kematian syuhada Pembebasan. Haniyah menggesa  ghaza dan Tebing Barat bersatu melawan Israel. Di kedua-dua bahagian Palestin.

Serangan ini meruntuhkan lagi moral Israel yang sememangnya rendah. Serangan ini bermakna Israel telah menafikan kedaulatan 40 negara dengan menyerang armada bantuan yang melibatkan 44 negara. Turki adalah sebuah negara yang paling murka apabila serangan ini dilancarkan. Israel melalui ucapan lieberman telah mengeluarkan arahan supaya semua orang Yahudi di Turki keluar dari negara itu berikutan dengan kemarahan rakyatnya yang marak dan mengarahkan yahudi membatalkan perancangan untuk memasuki turki.

No comments: