Say no to Israel

Say no to Israel
Say Yes to Plaestine

Monday, May 24, 2010

Semangat Juang Qassam merasuk ke kumpulan penghantar bantuan.


Sementara itu dari kawasan Asia Tenggara, Noorazman Mohd Syamsuddin dari Haluan Malaysia, memberikan sambutan mewakili masyarakat Malaysia dan Indonesia. Di depan ribuan hadirin Noorazman mengatakan, bahwa rakyat Malaysia dan Indonesia telah menyatakan perasaan bencinya kepada embargo ini dengan memberikan infaq, melakukan demonstrasi, serta member dukungan penuh bagi kafilah kemanusiaan ini.
Noorazman mendoakan agar berkah Allah terlimpah kepada harta mereka yang telah mendukung kafilah kemanusiaan ini.
“Saya berdiri di sini mewakili lebih dari 50 organisasi masyarakat besar di Malaysia dan Indonesia yang jumlah penduduknya hampir 300 juta jiwa,” katanya dalam bahasa Inggris. Noorazman menegaskan, karena besarnya amanah itu, maka tekad mereka untuk menyampaikan amanah itu pun sangat besar. Meskipun diancam oleh Israel, mereka akan berusaha mencapai Gaza, “Walaupun kami terpaksa harus berenang ke pantai Gaza!”.(Sahabatalaqsha.com/DP,SS,SF)
Berikut dipetik dari http://www.lifeline4gaza.org. Jadi marilah kita yang berada di rumah sentiasa menghantar doa dan amalan sunat bagi Allah membantu angkatan ini.
Lagi berkenaan palestin:
1-Australia mengusir diplomat Yahudi zionis dari tanahnya semalam.
2- HAMAS memboikot pilihan raya perbandaran julai ini dan menyifatkan ia adalah pemisahan yang semakin mendalam dan juga sokongan ke atas Yahudi.
3_ Khalid Mesy'al mencabar ada tindakan kebangsaan yang jelas dalam menghentikan sekatan melampau ke atas ghaza.
4- kini Penduduk Ghaza di putuskan dari bekalan elektrik.
Teruskan berdoa untuk mereka.

No comments: