Say no to Israel

Say no to Israel
Say Yes to Plaestine

Saturday, January 10, 2009

كتب المحلل السياسي الإسرائيلي آلوف بن يوم 04/12/2008 في صحيفة جيروزالم بوست أن "المجتمع الدولي بقيادة الولايات المتحدة ومصر يمنح إسرائيل الوقت لإكمال هجمتها البرية على غزة من أجل إضعاف نظام حماس إضعافا مزمنا". وأنهى الكاتب الإسرائيلي تحليله بغبطة قائلا "إن الدعم المصري غير المتوقع لإسرائيل في صراعها مع حماس كان مفاجأة سارة لإسرائيل، طبقا لدبلوماسيين إسرائيليين".


Penganalisa politik Israel Alouf Ben telah menulis pada 4/12/2008 dalam akhbar jerussalem post bahawa" masyarakat antarabangsa yang diterajui oleh Amerika dan Mesir telah memberi kebenaran kepada Israel untuk melangsaikan serangan daratnya ke atas Ghazzah bagi tujuan melumpuhkan organisasi HAMAS sehingga gerakan itu luput." Penganalisa itu menutup penulisannya dengan mengatakan: ( sesungguhnya sokongan mesir yang tidak diduga dalam menyokong Israel dalam persengketaannya dengan HAMAS adalah berita gembira yang mengejutkan menjadi kejayaan besar bagi diplomasi Israel.)
Inilah bukti bagi artikel saya sebelum ini. Selain bukti ini adalah ucapan Husni Mubvarak sendiri dan permusuhannya serta parti pimpinannya dengan Ikhwan Muslimin yang menyokong HAMAS seratus peratus. Ikhwan adalah gerakan yang memerdekakan Mesir dari penjajahan Inggeris Ikhwan juga adalah tentera yang menghalau Israel dari bumi Mesir. Kini Ikhwan dimusuhi kerajaan Mesir secara politik dan juga kekuasaan. Kini permusuhan itu telah berjangkit kepada HAMAS. Namun HAMAS masih menganggap Mesir sebagai Jiran yang pernah berjasa.

Inilah apa yang Allah sebut dalam menceritakan sifat munafiq di awal surah Al Baqarah. Baca dan bandingkan. Israel bukan lagi manusia mereka adalah Syaitan di kalangan manusia inilah keupayaan mereka meracuni pemikiran manusia agar menjadi pendokong mereka. Siapa yang senyap dan mengambil sikap duduk di atas pagar merekalah orang yang rugi.

Sampai di sini dahulu untuk kali ini.

2 comments:

ahmad said...

umar.. amik kat mana ni?.. ana nak chek.. ada dgr ura2 sblm.. tp buktinya tak jelas..

umaq_eiman said...

www.aljazeera.net