Say no to Israel

Say no to Israel
Say Yes to Plaestine

Sunday, January 11, 2009

Analisa Kanak-kanak.

Saya berchating dengan seorang kanak kanak. Saya memintanya singgah di blog saya. setelah membaca agak lama dia bertanya. Kenapa Israel serang Palestin? saya menjawab kerana Israel tamak dan bongkak ingin tunjuk kuasa. Dia berkata jika begitu israel itu kuatlah. Saya menjawab bahawa tidaklah kuat mana.

Habis kenapa negara Islam yang banyak tak boleh buat apa-apa? Saya cakap bukan tak boleh buat. Tapi tak buat apa-apa. Dia kehairanan. Tapi kenapa? Saya cakap sebab bukan mereka yang kena. Kanak kanak itu semakin ingin tahu. Mereka tak kesiankah pada saudara seagama. Saya jawab mereka ini Islam pada darah sahaja tuhan sebenar yang beraja di hati mereka duit dan kuasa.

Kanak kanak itu akhirnya menyimpulkan. Kita bunuh dulu semua pemimpin yang penakut kemudian barulah kita boleh berjihad dengan satu padu. Saya cakap membunuh orang Islam adalah haram. Dia kata orang Islam tak biar saudaranya dibunuh.

Kanak-kanak ini baru berusia 10 tahun. Jadi berapa usia kita? selama mana kita mahu anak anak kita doakan kehancuran pemimpin pilihan kita? Ubahlah.

2 comments:

Anonymous said...

"Kanak kanak itu akhirnya menyimpulkan. Kita bunuh dulu semua pemimpin yang penakut kemudian barulah kita boleh berjihad dengan satu padu."

hoho..ekstrim gak peimikiran budak ni.:D

Itulah di Malaysia pendedahan terhadap isu2 global umat Islam amatlah kurang. Usahkan anak2 bapak2 pon tiada peduli akan hal Palestin.

Tapi, masa akan membuktikan bahwa Isu Palestin bukan isu kemanusiaan semata2 di kalangn kita. Ia isu akidah, yang berlarutan di atas rosaknya Aqidah ummah zaman ini.

Nur said...

hahahhah, sangat comel kanak2 ini, kecil2 sudah tahu bersatu padu, sudah tahu inti masalah , dan sudah pandai mencari solutions.

cool :D