Say no to Israel

Say no to Israel
Say Yes to Plaestine

Tuesday, January 06, 2009

Ghazza Kubu Terulung.

27 Disember 2008 langit ghazza berwarna warni oleh bom bom udara yang mengerikan. Siangnya lantai ghazza berpalit darah merah syuhada Ghazza. BInatang berseragam Israel menunggang dajal-dajal mereka mempamerkan kebinatangan sebenar yang dipendam dengan penuh resah dan payah selama ini.

Hari ini 6 Januari 2008 sudah 4 hari Ghazza di kepung melalui jalan darat. Sudah hampir 600 orang syahid dan hampir 3000 cedera, tetapi majoritinya adalah golongan yang tiada helah upaya. Kanak-kanak dan wanita. Kini mereka yang muncul di kaca televisyen terbahagi kepada dua; penutur kemanusiaan atau musuh Allah. Ghazza umpama penjara berperiuk api. Di mana-mana maut akan menjemput. Ditambah dengan pagar yang menyekat sebarang bantuan dari penyimpati dari luar. 

Hayy Zaitun, Jabaliyaa, Hayy Tufah. Dair Al Balah, Rafah, menjadi benteng kemas HAMAS dan Saraya Al Quds menjaga penghuni ghazza. sehingga hari ini tentera Israel masih enggan mengaku mereka sedang membunuh jiwa tiada berdosa. Alasan lapuk Amerika ketika menyerbu Afghanistan dan Iraq diulang pakai. Negara Arab sibuk dengan persidangan demi persidangan. Seluruh Umat Islam tenggelam dalam doa dan marah dengan pemimpin yang penakut. Rata-rata umat Islam menganjurkan tunjuk perasaan.

Fatah, Di mana Fatah yang sibuk ingin merebt kuasa dari HAMAS tempoh hari? Owh mereka sibuk memantau penunjuk perasaan, oh, bukan memanta tetapi menyuraikan tunjuk perasaan. Menurut sumber yang boleh dipercayai di sini. Polis Palestin terpaksa membelasah beberapa penunjuk perasaan yang enggan bersrai di luar ghazza kerana perhimpunan itu tiada permit.

Pembaca sekalian! sudahkah kalian puas menyambut tahun baru? sudah tamatkah perayaan countdown? apa lagi perayaan terdekat ini? esok adalah hari asyuraa. marilah sama sama kita berpuasa, beristighfar dan berdoa kepada Allah supaya HAMAS diberi kekuatan tetap langkah mereka. Kelurkanlah sedikit dari simpanan kalian untuk jalan Allah ini. Inilah peluang untuk infaq di jalan Allah.

Rakyat Ghazza sudah tidak mahu meminta pada kalian. Mereka sudah tidak percaya dengan janji manusia. Kini mereka hanya faham satu ayat "Cukuplah Allah bagi kami sebagai tempat bergantung." Ingat kita bukan membantu orang lain. Kita membantu diri kita sendiri. kerana Ghazza kubu kita yang terakhir.

saya akan menulis sehingga ghazza damai. Insya ALlAh.

1 comment:

Anonymous said...

Entah bila ya penderitaan mereka di sana akan ada akhirnya. Selagi pemimpin dunia bersikap penakut. Kukira sengketa ini sukar menemui jalan penyelesaiannya.

umaq,saya kagum pada semangatmu itu.Insyaallah, kita akan menemui kemenangan tidak lama lagi....ameen