Say no to Israel

Say no to Israel
Say Yes to Plaestine

Wednesday, January 14, 2009

Peperangan semakin merebak.


14 Januari selain peningkatan jumlah syahid di Palestin dan juga Kematian tentera Yahudi zon peperangan telah berjangkit. Artikel sebelum ini menyatakan kemungkinan Lubnan turut terlibat atau dilibatkan hari ini telah menunjukkan perubahan.

Israel membalas dengan bedilan roket dari kereta kebai sebaik sahaja roket kitaisya mendarat di utara Israel iaitu Al Jalil pagi tadi. Dipercayai roket itu dilepaskan oleh pejuang pembebasan palestin di selatan Lubnan. Ini bakal memburukkan lagi krisis dalam Israel. 

Serangan-serangan begini akan mengundang tindakan di luar jangkaan dari kedua-dua belah pihak. Pagi tadi Israel mengakui tenteranya seramai 10 orang tumpas dalam pertempuran dengan pihak pembebasan di Ghazza. Kini syuhada semakin hampir ke jumlah empat angka. manakala mangsa yang cedera semakin laju meningkat ke jumlah hampir 5000.

3 comments:

eizaz said...

allahummansurilmuslimeena filfalasteen..

Fairuz Sallehuddin said...

mmg btol2 merebak. habis ofis n gudang PBB dibaling bom. Menteri Dalam Palestin pon baru je syahid, menuju syurga, insyaAllah. Allah's with us. ameen.

Fairuz Sallehuddin said...

mmg btol2 merebak. habis ofis n gudang PBB dibaling bom. tu tak kesah sangatlah kan. nampak sgt Israel ni mmg degil gila. tak makan saman. Menteri Dalam Palestin pon baru je syahid, menuju syurga, insyaAllah. Allah's with us. ameen.